Kurzy osobního rozvoje s otevřeným přístupem

RSS Google+ Facebook

Víte, jak se stát koučem s úspěšnou koučovací praxí?

Láká vás kariéra kouče? V tom případě byste měli mít jasno o tom, jaké principy koučink zastává. Co o koučování říká zákon? A jak se na začátku úspěšně probojovat na trh?

5 principů koučinku

Nejprve si ujasněte, zda víte, k čemu koučink opravdu slouží a jaké jsou jeho principy. Ty můžeme shrnout do těchto 5 bodů:

  • Koučink nehledá problémy v minulosti. Zaměřuje se na budoucnost.
  • Koučink si klade za cíl vést člověka k plnému využití jeho vlastního potenciálu.
  • Úkolem koučů je klást svým klientům cílené otázky, které je nutí zamyslet se nad problémem z jiného úhlu pohledu. Díky tomu koučové posouvají jejich hranice, odstraňují bariéry i negativní postoje.
  • Koučink se snaží zbavit velmi častého obětního principu. Pomocí koučinku je člověk veden k plné odpovědnosti za své činy.
  • V průběhu koučinku není cílem pátrat po tom, proč něco nejde. Cílem je spíše nalézt konstruktivní řešení pro daný problém.

V pozici kouče přitom můžete působit v nejrůznějších sférách. Někteří kouči se zaměřují na výkonnost, jiní na sport nebo osobní rozvoj. Princip koučování však u všech těchto oblastí zůstává stejný.

Co o koučování říká zákon

Pokud se rozhodnete na dráhu kouče vydat a v této oblasti podnikat, je třeba si zařídit živnostenské oprávnění. A to pro volnou živnost. Konkrétně se přitom jedná o takzvanou poradenskou činnost. Platí, že pro vykonávání profese kouče nebo koučky není třeba získat žádnou speciální akreditaci.

Na druhou stranu je však třeba myslet na to, že vám akreditace může pomoct z marketingového hlediska při následné propagaci svého koučování.

TIP: Přihlaste se na kurz Kouč rozvoje osobnosti. Jeho absolvováním získáte hned 4 akreditace - MŠMT a AKOR®.

3 praktické tipy pro start koučovací praxe

Pokud s praxí kouče začínáte, jistě vás budou zajímat praktické tipy týkající se propagace nebo nastavení cen. A přemýšlet rozhodně budete i nad nejvhodnějším místem pro setkávání se svými klienty.

Do jaké propagace na startu investovat

Pokud s koučováním teprve začínáte, je naprosto přirozené, že nechcete investovat obrovské částky do reklam. Ale ve výsledku to vlastně vůbec nevadí. Koučink totiž symbolizuje tak specifickou službu, že ji nejlépe prodává doporučení. Když si dáte záležet a klienti od vás budou odcházet spokojení, budou vaše služby s největší pravděpodobností i nadále doporučovat. A o to jde především.

6 cenově nenáročných typů propagace

Níže jsem pro vás připravila 6 jednoduchých a dostupných způsobů propagace, které především ve svých začátcích oceníte:

  • Nechte si udělat vizitky a rozdávejte je, kde vás napadne.
  • Trénujte koučovací rozhovory na svých známých a získejte tak zkušenosti.
  • Poznávejte nové lidi. A to především ty, které přichází do každodenního kontaktu s lidmi. Nechte se jimi doporučit.
  • Choďte pravidelně na profesní snídaně nebo další networkingové akce. V neformálním prostředí můžete rovněž poznat spoustu zajímavých lidí.
  • Vytvořte si svoji profesní stránku na Facebooku. A vkládejte na ni takový obsah, který vaši cílovou skupinu opravdu zajímá.
  • Myslete kreativně. Uspořádejte třeba prezentaci koučovacích technik specificky zaměřenou na výchovu dětí a předejte své znalosti rodičům dětí z mateřské školy.

Kde se setkávat s klienty

Pokud ve svém rozpočtu na začátku podnikání nemáte prostor pro pronájem vlastní kanceláře, nemusíte zoufat. S klienty se totiž můžete setkávat na mnohých jiných místech, které mohou být i zdarma.

Vyzkoušejte například koučování:

  • v rámci procházky,
  • v útulné kavárně,
  • univerzitní knihovně,
  • nebo nějakém veřejném prostoru typu HUB.

Nestyďte si říct o peníze

I když vám to možná připadá nevěřícně, řada koučů má ve svých začátcích problém říct si o peníze od svých klientů. Nejsou si jistí, na kolik si vlastně cení své práce a jaká odměna by tak pro ně měla být adekvátní.

Koučujte zadarmo

Obzvláště ve svých začátcích se vyplatí koučovat několik klientů zadarmo. Získáte tak trénink, potřebné praktické zkušenosti a zpětnou vazbu, díky čemuž se budete moct zase posunout o kousek dál. Počet bezplatných sezení si však vždy stanovte předem, abyste věděli, s čím můžete počítat.

Nabídněte záruku spokojenosti

Je to jednoduché. Zkrátka svým klientům nabídněte, že pokud nebudou stoprocentně spokojení, vrátíte jim peníze.

Inspirujte se u ostatních

A závěrem si stanovte svoji cenu. Inspirovat se například můžete u koučů ve vašem regionu. Zjistíte, v jakém rozmezí se jejich ceny pohybují a vaše rozhodování tak bude jednodušší. Ale pozor. Pokud zvolíte nejnižší cenu, pravděpodobně nebudete příliš budit důvěru. A naopak vysoké ceny bývají spojeny s rizikem, že klienti nebudou ochotní takovou sumu zaplatit. Volte tak spíše zlatou střední cestu.

Absolvujte koučovací kurz

A závěrem lze doporučit, abyste načerpali důležité informace na některém z koučovacích kurzů. Přihlaste se na kurz Kouč rozvoje osobnosti. Tento komplexní startovací výcvik vás naučí, jak se stát koučem nebo koučkou osobního rozvoje a vést úspěšnou praxi.

Zjistěte o tomto kurzu více

Upozornění na nové články do e-mailu

Odesláním formuláře dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články na webech MarketaHamrlova.cz a Akor.cz a nové termíny kurzů po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu. Jak chráníme vaše údaje »

Chci vědět ještě víc »

© Akademie osobnostního rozvoje s.r.o. | ochrana osobních údajů | cookies

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby